از آنجایی که کارتن پستی ارزان سبک، محکم و مقرون به صرفه برای تولید است، هزینه های حمل و نقل را به شدت کاهش می دهد و به مصرف کنندگان اجازه می دهد بدون نیاز به ترک خانه یا پرداخت هزینه های حمل و نقل بالا به کالاها دسترسی داشته باشند.
به علاوه، کارتن پستی به راحتی جمع آوری، جداسازی و مهر و موم می شوند. قبل از دهه 1900، از جعبههای چوبی سنگین برای حمل کالا استفاده میشد که باعث کاهش مقدار کالاهایی میشد که میتوانستند به یکباره حمل شوند.
به همین دلیل، بسته بندی مقوایی برای صنعت نیز یک موهبت بوده است.
ضایعات را کاهش می دهد: در بسیاری از موارد، کارتن پستی را میتوان برای استفاده مجدد تغییر کاربری داد تا همه چیز از خانه گربهها و نگهدارندههای مجله گرفته تا قلعههای سرگرمکننده و تغذیهکننده پرندگان ایجاد شود.
به همین دلیل است که در بین شرکتهایی که کالاهای خود را ارسال میکنند بسیار محبوب است. هنگامی که کار با جعبه های مقوایی را تمام کردید، می توان آنها را به راحتی بیرون آورد تا بازیافت شوند.
کارتن پستی را می توان به پناهگاه تبدیل کرد: حداقل یک سازمان غیر انتفاعی پناهگاه های موقت از مقوا ساخته است.
این سازهها راهحلی کوتاهمدت هستند تا زمانی که گیرندگان بتوانند به مکان دائمیتری برای زندگی منتقل شوند، اما در آب و هوای نامناسب، دنیایی از تفاوت را ایجاد میکنند. همچنین می توان از این پناهگاه ها در مواقع اضطراری که نیاز به امداد رسانی است استفاده کرد.
بسته بندی مقوایی باعث ایجاد انتظار و هیجان می شود: تقریباً همه قبول دارند که باز کردن و پاره شدن در جعبه یک تجربه هیجان انگیز است.
چرا؟ از آنجایی که باز کردن کارتن پستی هدیه بیشتر طول میکشد، حس فتنه و انتظار را تقویت میکند. این مفهوم اساسی همچنین صنعت بازاریابی و تبلیغات را متحول کرده است.
با ظهور مقوا، آرم های شرکت، گرافیک های جذاب و اطلاعات محصول را می توان با سهولت نسبی روی کارتن های پستی مقوایی چاپ کرد.
برای بسیاری از مصرف کنندگان، بسته بندی با طراحی خوب نه تنها از محصولات محافظت می کند بلکه چیزی است که مارک های متفکر را از رقبای خود جدا می کند.